17 Apr “kar za kilogram zavarovanj, prosim!”
” Zavarovanja…., avtomobilski kasko, avtomobilska odgovornost, požarno, potresno zavarovanje, nezgodno zavarovanje, kargo zavarovanje…….. čisto poceni vam dam…! Kupite, da ne bo prepozno in še preden se vam kaj pripeti. “
– besede spretnega trgovca z zavarovanji –
in ni malo kupcev, ki jih tak način sklepanja zavarovanj očara in pritegne v sklenitev novih zavarovalnih pogodb, nemalokrat pa tudi v prekinitev starih pogodb.
Ali je tak način sklepanja zavarovalnih pogodb v redu?
Nadaljujmo: » V redu, torej pripravite mi vašo ponudbo in naj bo taka, da se slučajno kaj ne spremeni, da ne bi bilo potem nesoglasij glede zavarovalnih primerov. Veste, če do česa pride, želim, da je krito, ne pa da se bomo potem dogovarjali, da česa ni ali pač, da bi lahko bilo, če bi se pred sklenitvijo drugače dogovorili. Aja in glejte, da se ne bi slučajno pripetilo, da nekdo pride mimo in mi slučajno ponudi še boljša in cenejša zavarovalna kritja! No ja, saj vem…. Pripravite to tako, kakor bi pripravili zase. Saj veste, jaz nimam časa za te reči.« odgovori zavarovalec.
Kaj se je pripetilo?
Trgovec z zavarovanji je prodal in zavarovalec je kupil. Za to sta porabila malo časa, ker ga tako ali tako nihče danes več nima. Če še malo pomislimo naprej se je zgodilo tudi naslednje:
– trgovec z zavarovanji je prodal zavarovancu, nekaj kar že ima, vendar je novejše, cenejše, sodobneje in
– zavarovalec je kupil novo zavarovalno pogodbo za nižjo premijo ter »brez spremembe« zavarovalnih kritij.
Ali sta oba zadovoljna?
Seveda. Oba sta dobila, kar sta nujno potrebovala. Šele naslednji škodni primer bo pokazal, kako dobro sta se dogovorila oziroma, kakšna je bila kvaliteta sklenitve zavarovalnih pogodb. Tudi, če so zavarovalne pogodbe solidne, ni nujno, da jih zavarovanec potrebuje, kot take. Saj veste, vsake oči imajo svojega “malarja”, sploh pa se pri zavarovalnih kritjih pokaže, kako različno si znamo razlagati škodne primere in zavarovalne pogoje.
Kakšni časi so danes?
Poslovno okolje ni naklonjeno napačno sklenjenim zavarovalnim pogodbam. Sleherna napaka ob sklepanju zavarovalnih pogodb se ustrezno okrepi ob nastanku neljube škode na zavarovančevem hrbtu. Ob napačno sklenjeni pogodbi, trgovca z zavarovanji ponavadi zamenja naslednji trgovec, zavarovancu pa ostane grenak priokus in dodatna mera nezaupanja. Kadar je škoda res huda, lahko podjetje zavarovanca celo propade.
Nov val zavarovalniških strokovnjakov bo rešil vse zagate!
Ali bo res tako? Tudi tu je potrebno ločiti zrnje od plevela. Saj veste…. obleka res naredi človeka, ne pa tudi znanja in vedenja o vsebini zavarovalnih pogodb ter o potrebah zavarovanca. Ni strokovnjaka, ki bi v trenutku rešil zavarovanca pred njegovimi riziki oziroma pred nesmotrnim zapravljanjem denarja za zavarovalna kritja. Vedno sta dva: preudaren zavarovanec in strokovno podkovan zavarovalniški strokovnjak, ki s svojim znanjem kritično presodi potrebe zavarovanca in temu primerno uredi zavarovalne pogodbe. Ni narobe, če tak strokovnjak zavarovancu odkrito razloži, da zavarovalne pogodbe niso vsemogočne. Posebej je cenjeno, če se oba skozi zelo verjetne škodne primere pogovorita o uporabnosti zavarovalnih pogodb ter o morebitnih rizikih, ki niso predmet zavarovalne pogodbe. »Bolje prva, kakor zadnja zamera« je še vedno zlato pravilo s katerim se lahko med dvema stkejo korektni poslovni odnosi.
Kako ločiti zrnje od plevela?
Enostavno. Najprej odslovite vse tiste, ki vam ponujajo »zavarovanja na kilogram«. Naslednji odslovljeni naj bodo tisti, ki vam obljubljajo, da je vse krito. Zagotavljam vam, da se bo množica trgovcev z zavarovanji precej zmanjšala. Vzemite si čas in razmislite o svojih potrebah po zavarovanjih ter o neugodno rešenih odškodninskih zahtevkih, si jih napišite na list papirja in ga skrijte v predal. Če vas obišče nekdo, ki vam še vedno ponuja rešitve in vas sploh ne vpraša po vaših potrebah, potem odslovite tudi tega. Šele tisti trgovec, ki vas bo natančno poslušal, razumel in vam pomagal pri iskanju rešitev bo pravi za vas (mogoče tudi ve, kaj ste napisali na tisti list papirja, ki ga imate skritega v predalu). Preizkusite njegovo razumevanje vašega posla, pozanimajte se pri njegovih strankah o njegovem načinu dela ter o njihovem zadovoljstvu. Če vam uspe najti pravega, potem je čas, da ga sprejmete in mu zaupate svoje težave. Zagotavljam vam, da vas tisti “kilogram zavarovanj” od takrat naprej ne bo več mikal.
Članki, ki bi vas utegnili zanimati: